Na stos składało
się trzydzieści sześć pozycji. Na zdjęciu nie ma wszystkich, bo gdzieś mi kilka
umknęło podczas fotografowania, więc o to ich pełna lista:
1. "Co nas nie zabije" David
Lagercrantz; seria "Millennium" #4 (504 strony) 6/10
2. "Tajny referat" Tom Rob
Smith; seria "Lew Demidow" #2 (440 stron) 8/10
3. "Agent 6" Tom Rob Smith:
seria "Lew Demidow" #3 (512 stron) 7/10
4. "Tajemnicza historia w
Styles" Agatha Christie; seria "Herkules Poirot" (210 stron)
7/10
5. "Niezwykłe kobiety Romanowów.
Od świetności do rewolucji" Julia P. Gelardi (560 stron) 8/10
6. "Blask snów" Jayne Ann
Krentz; seria "Trylogia o Blasku Snów" #1 (304 strony) 4/10
7. "U kresu dnia" Eve Bonham
(288 stron) 5/10
8. "Dziecioodporna" Emily
Giffin (391 stron) 3/10
9. "Książe złodziei" Deborah
Simmons (352 strony) 1/10
10. "Dziewczyna z pociągu"
Paula Hawkins (328 stron) 6/10
11. "Telefon od anioła"
Guillaume Musso (416 stron) 8/10
12. "Słodki świat Julii"
Sarah Addison Allen (320 stron) 5/10
13. "Spojrzenie elfa" Katrin
Lankers (352 strony) 2/10
14. "Józefina" Sandra
Gulland; seria "Józefina Bonaparte" #1 (496 stron) 7/10
15. "Józefina i Napoleon"
Sandra Gulland; seria "Józefina Bonaparte" #2 (423 strony) 6/10
16. "Cesarzowa Józefina"
Sandra Gulland; seria "Józefina Bonaparte" #3 (416 stron) 8/10
17. "Grzech aniołów"
Charlotte Link (304 strony) 6/10
18. "Cząstka ciebie" Ella
Harper (444 strony) 8/10
19. "Trzy gwiazdy. Tom I"
Judith Gould (312 stron) 5/10
20. "Trzy gwiazdy. Tom II"
Judith Gould (304 strony) 5/10
21. "Trzy gwiazdy. Tom III"
Judith Gould (264 stronny) 5/10
22. "Marzenie Łucji" Dorota
Gąsiorowska; seria "Łucja" #2 (496 stron) 7/10
23. "Wybór" Nicholas Sparks
(336 stron) 4/10
24. "Wielbiciel" Charlotte
Link (424 strony) 9/10
25. "Tajemnica Filomeny"
Martin Sixsmith (504 strony) 7/10
26. "Upadłe damy II
Rzeczpospolitej" Kamil Janicki (394 strony) 5/10
27. "Ghostwriter" Robert
Harris (400 stron) 6/10
28. "Zatoka o północy" Diane
Chamberlain (520 stron) 6/10
29. "W świecie wiatru i wierzb.
Wyznania chińskiej kurtyzany" Miao Sing
(288 stron) 5/10
30. "Jeszcze raz, Nataszo"
Karolina Wilczyńka; seria: "Jeszcze raz, Nataszo" #1 (306 stron) 6/10
31. "Wiśniowy sad" Antoni
Czechow (172 strony) 6/10
32. "Sekretne życie Józefiny"
Carolly Erickson (416 stron) 5/10
33.
"Szukając Noel" Richard Paul Evans (296 stron) 10/10
34. "Zostań, jeśli kochasz"
Gayle Forman; seria "Jeśli zostanę" #1 (248 stron) 8/10
35. "Wróć, jeśli pamiętasz"
Gayle Forman; seria "Jeśli zostanę" #2 (288 stron) 8/10
36. "Paryż" Edward Rutherfurd
(946 stron) 7/10
ŚREDNIA OCENA STOSU #2: 6,11 - ten stos
jest troszkę lepszy od pierwszego. Dla przypomnienia: poprzedni miał średnią
6,03
ILOŚĆ STRON STOSU #2: 13974 - mniej niż
w poprzednim, ale w sumie jestem zadowolona z ilości.
1. "Spojrzenie elfa" - Katrin
Lankers - Widząc okładkę byłam pewna, że dostanę coś mega, coś co wbije
mnie w fotel. A dostałam nic... Ta książka to ogromna nuda! Nie wiem kto
dopuścił to do druku i myślał, że to będzie wielki hit. W tej pozycji nie
dzieje się nic, a główna bohaterka jest tylko o jeden procent mnie irytująca do
Belli Swan!
2. "Dziecioodporna" - Emily
Giffin - Pomijam kwestię czy ktoś chce mieć dzieci czy też nie chce. Ta
powieść trafiła do tego zestawiania nie z tego powodu, ale dlatego, że główna
bohaterka, której imienia już nawet nie pamiętam była denerwująca! Nie widziała
własnej winy w sobie, że nie umiała iść na kompromis. Tylko skoro na początku
znajomości z mężem coś postanowili to powinno trwać wiecznie! I koniec! Kropka!
Nie ma tematu! Unikajcie jej, to jest moja dobra rada.
4. "U kresu dnia" - Eve Bonham -
Nie wiem po co została napisana. Ja nie wyczułam w niej głębi, ani uczuć, ani
czegokolwiek.
NAJWIĘKSZE ROZCZARWANIA STOSU #2:
1. "Wybór" - Nicholas Sparks -
Bo ja i Sparks mamy ze sobą pewien problem, o którym z pewnością wiecie. Po
prostu po jednej dobrej książce tego autora wiem, że kolejna będzie słaba. I
"Po ostatniej piosence" sięgnęłam po "Wybór" i klops! A już
miałam nadzieję, że wpadka w pierwszym spotkaniu "Jesiennej miłości"
to wypadek przy pracy.
2. "Sekretne życie Józefiny" -
Carolly Erickson - Autorka za mocno poszalała. Jak dla mnie ta książka
zrobiła z Józefiny zbyt rozwiązłą postać, dla której liczyły się tylko uciechy
cielesne.
3. "Upadłe damy II
Rzeczpospolitej" - Kamil Janicki - Oprócz historii dzieciobójstwa i
dwóch morderstw to w tej książce nie ma upadłych dam, a na dodatek dama to dla
mnie kobieta pochodząca z arystokracji, a tu mamy doczyniania również z
kobietami z niższych sfer, więc tytuł również jest źle dobrany, a miałam
ogromne nadzieje wobec tej książki.
4. "W świecie wiatru i wierzb.
Wyznania chińskiej kurtyzany" Miao Sing - Po prostu źle to wszystko
było dobrane, źle opisane, złe wszystko. Chociaż to był materiał na dobrą
książkę. Nawet na światowy hit.
5. "Dziewczyna z pociągu" - Paula
Hawkins - I o to przykład jak łatwo przereklamować książkę. Jak myślę
sobie, że powstaje właśnie na jej podstawie film to bardzo się go boję i z
pewnością nie wydam pieniążków na bilet do kina. "Dziewczyna z
pociągu", gdyby nie rekomendacja Kinga na okładce nie odniosłaby takiego
sukcesu. Za szybko odkryłam, kto zabił...
NAJLEPSZE KSIĄŻKI STOSU #2:
1. "Niezwykłe kobiety Romanowów. Od
świetności do rewolucji" - Julia P. Gelardi - Gdy ktoś mi mówi:
"Podaj mi przykład dobrej biografii" bez zastanowienia rzucam tym
tytułem. To jest wręcz genialna ksiązka. Jedna z najlepszych w tym roku. Jak
będę robić remont to ją odnajdę i pożyczę babci, bo ją również ciekawi ten
okres w historii.
2. "Wielbiciel" - Charlotte Link
- Po średnim pierwszym spotkaniu drugie okazało się fenomenalne. Autorka
dała mi to czego oczekiwałam. Strach, ciągłe myślenie. Wiecie, że bałam się
wstać i pójść w środku nocy do toalety?
3. "Tajemnicza historia w Styles"
- Agatha Christie; seria "Herkules Poirot" - Pierwsze spotkanie z
Królową Kryminału i od razu sukces. Bałam się, że styl Christie będzie dla mnie
zbyt górnolotny i nie zrozumiem go, a tu czytam i myślę: "To całkiem
przyjemny kawałek książki" i tak przepadłam. I nie żałuję, że od ponad
roku kolekcjonuję jej powieści, które wychodzą. Chociaż ładna biblioteczka
będzie.
4. "Telefon od anioła" -
Guillaume Musso - "Tylko nie okaż się drugim Sparksem. Tylko mnie nie
rozczaruj" - to była moja modlitwa, gdy otwierałam tę książkę. Została ona
wysłuchana. Uwierzcie mi, że autor ma ogromne szanse trafić do moich
ulubieńców.
5. "Szukając Noel" - Richard Paul
Evans - Tu z kolei błagałam, żeby to nie był drugi Paulo Coelho. Nie
pytajcie mnie skąd miałam te dziwne skojarzenia. Po prostu jakoś tak. A to jest
genialna powieść. Tylko mała rada: czytajcie zimą.
NAJWIĘKSZE ZASKOCZENIA STOSU #2:
1. "Marzenie Łucji" - Dorota
Gąsiorowska; seria "Łucja" #2 - Dlaczego zaskoczenie? Bo po
pierwszym tomie obawiałam się, że ten będzie jeszcze gorszy, a ja dostałam coś
lepszego. Zdecydowanie bardziej podobały mi się te przygody Łucji niż nasze
pierwsze spotkanie.
2. "Wielbiciel" Charlotte Link -
No, cóż po "Grzechach aniołów" bałam się byłam sceptycznie nastawiona
do tej pozycji. Jednak okazała się bardzo dobra.
3. "Zostań, jeśli kochasz" -
Gayle Forman; seria "Jeśli zostanę" #1 - Myślałam, że jest mocno
przereklamowana, że po prostu nadmuchany balonik i tyle, ale to naprawdę mądra
pozycja. Tak samo i drugi tom.
Cały cykl to
piękny obraz tego, że miłość ma różne oblicza.
4. "Cząstka ciebie" Ella Harper -
W zaskoczeniach, bo nie zmieściła się w najlepszych książkach, więc gdzieś
umieścić musiałam, żebyście o niej dalej pamiętali.
Drugi stos podsumowany. Trzeci się czyta. Idzie mi to wolno, bo moje życie to nie tylko czytanie, ale też praca, rodzina i przyjaciele. Czytaliście coś z tego stosu? Dajcie znać, jeśli tak lub co znalazło się na Waszej liście czytelniczej.
Całusy, Lady Spark
o jejku,jaki pokaźny stos:)
OdpowiedzUsuńhttps://sweetcruel.wordpress.com/
Kolejny taki przede mną :)
UsuńOstatnio dostałam nową wydaną w Polsce książkę Musso, więc z chęcią poznam tego autora, a co do Sparksa.. hmm.. ja lubię tego autora, ponieważ przeczytałam do tej pory dwie jego pozycje i były dobre, ale kto wie co dalej :)
OdpowiedzUsuńJa też ją mam, ale musi swoje odleżeć. Teraz kolej innych książek :)
Usuńduze stosisko. Z checia kilka pozycji podkradlabym
OdpowiedzUsuńJestem ciekawa jakich :)?
UsuńMniam... same pyszności ;)
OdpowiedzUsuńDziękuję:)
UsuńJestem w takim szoku, że nie wiem co napisać. Co za stos! Kobieto!
OdpowiedzUsuńTylko 36 książek :P
UsuńAle stosik :) Miłej lektury.
OdpowiedzUsuńTen już zakończony. Następny przede mną :)
UsuńPokaźny stos. :D Przypomina mi o tym, że muszę kupić drugi tom "Jeśli zostanę" (ten nowy tytuł, który nadano z okazji drugiego wydania nie przejdzie mi przez gardło, ani klawiaturę XD), bo czytałam tylko w języku angielskim, a potem jakoś nie składało się do kupienia polskiej wersji. Raz już nawet miałam kupić, ale nie wiem, czy to tamten egzemplarz był taki, czy to grafik spartaczył sprawę, bo zdjęcie z okładki było strasznie rozpikselowane. ;/ Ale już wracając do treści książek, to mi też się bardzo podobały i chętnie wracam do pierwszej części. Pozostałych tytułów z listy niestety nie miałam okazji czytać.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam,
Amanda Says
Książka jest świetna :) i bardzo ciepła mimo, że o ogromnie ciężkiej tematyce :(
UsuńZ tego stosu bardzo chciałabym przeczytać "Wielbiciela". Pozdrawiam! :)
OdpowiedzUsuńBardzo dobra książka! Polecam!
UsuńNo to już mam parę tytułów do wpisania na listę książek do przeczytania: "Niezwykłe kobiety Romanowów" i "Wielbiciel" znajdą się na niej na pewno :)
OdpowiedzUsuńCo do "Dziewczyny z pociągu", nie wiem dlaczego, ale sam tytuł mnie zniechęcił.
"Tajemniczą historię w Styles" czytałam już jakiś dłuższy czas temu, chyba jedna z lepszych książek królowej kryminału. Polecam jeszcze "Śmierć na Nilu" i "I nie było już nikogo". po namyśle "Morderstwo odbędzie się..." też jest świetne :D
Pozdrawiam ;)
Aghatę sobie dawkuję :) i powoli poznaję jej twórczość, ale te tytuły są w mojej biblioteczce ;)
UsuńPozdrawiam :)