sobota, 14 maja 2016

252. Luźna Sobota: Mam coś dla mam!

Dzień Matki zbliża się wielkimi krokami! Macie już prezent? Jeśli nie, może nasze propozycję Wam pomogą! 

Lady Spark

Młodzieżówka – dla mamy młodej duchem


Nowość od wydawnictwa od OMG Books. Julie wcale nie jest płytką nastolatką, która spotyka złego chłopca i próbuje go na siłę zmienić. Trafia do skomplikowanej rodziny, która staje się dla niej kimś ważnym w życiu. Uważam, że przy tej pozycji nie tylko młodzież będzie się idealnie bawić, ale mama, która czuje się młoda duchem również znajdzie w niej sporo radości z czytania. 

Kryminał – dla mamy niespełnionej policjantki 


Ja powiem szczerze, że jest to jedna z tych książek, o której się pamięta. Ja często ją wspominam, ale na film do kina się wybrałam (chodzi mi o wersję amerykańską). Jest to naprawdę dobrze napisana książka. No i tajemnica goni tajemnicę. 

Thriller – dla mamy o mocnych nerwach 


Kto mnie zna ten wie, że ogromną sympatią zapałałam do „Systemu” Toma Roba Smitha, który w księgarni wypatrzyła mama. Ja wsiąknęłam w nią od razu i spełniła wszystkie moje oczekiwania. I trzymała w napięciu i zaskakiwała i powodowała obrzydzenie. Wszystko w jednym, ale przede wszystkim dla mam o mocnych nerwach. 

Romans/Obyczajówka – dla mamy romantyczki


Poruszająca i przezabawna książka o życiu i o stracie bliskiej osoby. Jednak nigdy nie należy się poddawać i o tym właśnie mówi ta książka. Popłakałam się, co nie zdarza się często. Wzruszająca i dająca nadzieję na lepsze jutro… 

Historyczna/Biografia – dla mamy uwielbiającej przeszłość


Cóż może to nie do końca odpowiednia pozycja, bo przecież Elżbieta II żyje, ale w tej pozycji we wspaniały sposób zostało pokazane jej życie i jej przeszłość. To postać tragiczna, bo bardzo nieszczęśliwa, a za swoją największą misję uznała bycie monarchą i odbudowanie reputacji dynastii Windsorów. 


Tea

Młodzieżówka - dla mamy młodej duchem 


Świetny styl autorki oraz bardzo dobrze wykreowani bohaterowie tylko ułatwili mi moja podróż w stworzoną przez Lauren Oliver rzeczywistość.  Myślę, że cała seria będzie świetną przygodą dla wszystkich mam, nie tylko mojej! 

Kryminał - dla mamy niespełnionej policjantki


Wołanie Kukułki to naprawdę dobrze skonstruowany kryminał, który przedstawia londyński świat gwiazd – w świetle jupiterów, ze szpiegującymi wszędzie paparazzi, celebranci zmuszeni są przyodziewać maski, zgodne z upodobaniami tłumu. Robert Galbraith idealnie przekazał nam realia codziennego życia sławnych ludzi, a przy okazji zapoznał z postacią nietuzinkowego detektywa. Trzymająca w napięciu do ostatnich stron, każda mama będzie zachwycona! 

Thriller -  dla mamy o mocnych nerwach 


Po zapoznaniu się z trzema częściami cyklu „Dr David Hunter”, mogę śmiało powiedzieć, że trzeci tom, jak dla mnie, jest najlepszy! Świetnie wykreowany pierwszy bohater, trzymająca w napięciu historia i fantastyczna fabuła. Ja mówię tak i jestem święcie przekonana, że wiele mam również! 

Romans  -  dla mamy romantyczki 


Nie nie takie historie miłosne straszna jak Tea ją maluje. Zakochać się to bardzo dobrze napisana lektura przy której można spędzić miłe chwile. Myślę, że wiele mam znajdzie przy tej lekturze chwile wytchnienia i z uśmiechem będzie śledzić losy bohaterów.

Historyczna/Biografia – dla mamy uwielbiającej przeszłość


Rotmistrz Pilecki. Ochotnik do Auschwitz to najrzetelniejsza biografia, z którą do tej pory się spotkałam. Mocna, napisana bardzo dobrym stylem i dopracowana w najdrobniejszych szczegółach. Uzupełnienie pozycji o Raport Witolda Pileckiego z 1945 roku nadał całej publikacji jeszcze bardziej wyrazistego kształtu. Opis oświęcimskiego obozu widziany oczami rotmistrza daleki jest od suchego, pozbawionego emocji sprawozdania. Podczas czytania całej książki nie sposób nie oddać się dłużej refleksji i trzymać uczucia na wodzy. Tytuł obowiązkowy dla każdego, a już koniecznie dla mam lubiących historię! 

8 komentarzy:

  1. O jaaaa jestem mamą która bardzo by chciała tę książkę o rotmistrzu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja mama lubi Cecelię, więc chętnie by przeczytała jej książkę:) Ale na dzień matki już zamówiła sobie inny prezent u dzieci:)
    https://sweetcruel.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Stopniowo przekonuję moją mamę do kryminałów i zobaczymy co mi z tego wyjdzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja mama uwielbia wszelkie książki o morderstwach :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja mama chyba nie należy do żadnego z tych typów ;p Za to ja chętnie przeczytałabym ostatnią książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że z całego zestawienia, dla mojej mamy najprędzej kupiłabym książkę Cecilii Ahern. Myślę, że idealnie wpasowałaby się w jej gust literacki ;)

    Pozdrawiam!
    http://myfantasticbooksworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja mama przeczytała już (prawie) wszystkie książki Becketta, więc bym jej ich nie kupiła. Poza tym ona preferuje inne prezenty, bo to ja chomikuję te papierowe cudeńka. ;) Ale fajny pomysł! :)
    Pozdrawiam!
    #Ivy z Bluszczowych Recenzji

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba odwiedzę jeszcze raz ten wpis przy wybieraniu prezentu na dzień mamy :D

    zapraszam do siebie
    http://to-read-or-not-to-read.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń