środa, 17 kwietnia 2019

563. Kwartalne podsumowanie filmów i seriali

Witajcie!
Postanowiłam wprowadzić nowy cykl. Raz na kwartał - bo częściej nie dam rady - będę robić Wam podsumowanie obejrzanych przez siebie filmów i seriali. Jak się okazuje od kiedy jestem z moim mężczyzną to oglądam ich znacznie więcej, bo M. niestety za książkami nie przepada :( nad czym ubolewam okrutnie!
Przedstawię Wam listę wraz z moimi krótkimi spostrzeżeniami i wskazaniem, co warto obejrzeć ;).

Znalezione obrazy dla zapytania król lew 21. "Zombieland" 3/10
Nie! Nie! Nie! Takim filmom mówię stanowcze nie. To było tak głupie i idiotyczne, że nawet nie śmieszne. Nie było ani jednego momentu, w którym mogłabym się zaśmiać. Przykre, ale to utwierdziło mnie w przekonaniu, że po prostu filmy tego typu nie są dla mnie.
2. "Król Lewa 2: Czas Simby" 8/10
Simba <3. Uwielbiam tę bajkę. To moje dzieciństwo. Jak byłam mała to razem z bratem tak często oglądaliśmy kasetę video, że aż ją zatarliśmy. To były czasy...
Znalezione obrazy dla zapytania król rozrywki3. "Toy Story" 7/10
Jest to jedna z bajek Disney'a, której nie obejrzałam jako dziecko. Nie ciągnęło mnie do niej, ale również nie porwała mnie jako dorosłej osoby. Doceniam przesłanie jakie za sobą niesie, ale nie skradła mojego serca.
4. "Król rozrywki" 8/10
Wow! To jest film tego kwartału! Naprawdę! Ścieżka dźwiękowa to jest sztos! Mogę słuchać godzinami. Naprawdę jest wart uwagi i ja Wam go polecam!
5. "Marsjanin" 7/10
Jedynym minusem tego filmu było to, że był trochę za długi a i tak podobno nie pociągnął wszystkich wątków z książki. Powieść planuję kupić i przeczytać.
6. "Gdzie jest Nemo?" 6/10
Znalezione obrazy dla zapytania marsjaninTej bajki też nigdy wcześniej nie oglądałam i wcale tego nie żałuję. Przyjemnie się oglądało, ale... brakowało mi tego czego.
7. "Księżniczka Łabędzi" 10/10
Moja ulubiona bajka z dzieciństwa. Uwielbiam ją oglądać!
8. "Zanim zasnę" 7/10
Dobry film. Wcale się tego nie spodziewałam. Raczej obawiałam się, że Nicole Kidman go zepsuje, ale naprawdę dobrze w nim zagrała i dobrze weszła w swoją postać.
9. "Król Artur: Legenda  miecza" 7/10
10. "Na głęboką wodę" 4/10
Znalezione obrazy dla zapytania do wszystkich chÅ‚opców których kochaÅ‚amColin Firth pierwszy raz zawiódł pokładane w nim nadzieje. Film był nudny, wręcz usypiający. Dla mnie bardzo słaby.
11. "O psie, który wrócił do domu" 7/10
Pocieszny film. Pokazuje jak wielką miłością mogą nas obdarzyć zwierzęta.
12. "How it ends" 5/10
Theo James - spodobała mi się jego gra w "Niezgodnej", ale również w serialu "Golden Boy", więc tym chętniej sięgnęłam po "How it ends". Jednak to kolejne rozczarowanie tego kwartału. Po prostu za długi i to zakończenie kompletnie nie mające dla mnie ładu i składu.
13. "Aquaman" 5/10
Nie przepadam za tego typu filmami, ale czasami trzeba się poświęcić. I może był śmieszny, może ma świetne kolory i grafikę, ale to co zrobili z twarzą Nicole Kidman woła o pomstę do nieba. To wyglądało jak nieudany botoks.
14. "Do wszystkich chłopców, których kochałam" 7/10
Znalezione obrazy dla zapytania czerwona jaskółkaTo jest jeden z lepszych filmów jakie oglądałam w tym kwartale. Myślałam, że będę bardzo rozczarowana, a ja po prostu wyczekuję drugiej części! Chcę koniecznie ją obejrzeć.
15. "Jumanji: Przygoda w dżungli" 7/10
Bardzo się wzbraniałam przed tym filmem, ale w sumie dobrze mi się go oglądało.
16. "Księga dżungli" 3/10
O matko! To było coś strasznego. Wynudziłam się ogromnie. Myślałam, że to będzie coś "WOW", a było mega słabo.
17. "Czerwona Jaskółka" 6/10
Obejrzałam, bo Jennifer Lawrence i było dobrze. Nie wiem czy miałabym podobne odczucia, gdybym znała książkę, która gdzieś zalega mi na regałach. 

Jeśli miałabym wskazać trzy najlepsze filmy ostatniego kwartału to byłyby to: 
1. Król rozrywki - za genialną ścieżkę dźwiękową i dobrą rolę Zaca Efrona. Naprawdę to jedna z jego lepszy roli. Powinien więcej takich szukać.
2. Marsjanin - chociaż był za długi to moim zdaniem to dobry kawałek kina. Na początku byłam sceptycznie nastawiona, ale z każdą minutą moje zainteresowanie tym filmem rosło.
3. Do wszystkich chłopców, których kochałam - to bardzo przyjemna komedia romantyczna. Oczywiście nie jest wysokich lotów, ale nie tego wymagam od tego typu filmów. Oglądało mi się przyjemnie.

Seriale:
Znalezione obrazy dla zapytania komisarz alex1. "Komisarz Alex" sezony: 8, 9, 10, 11, 12
Jestem wielką fanką serialu "Komisarz Rex" czyli oryginału na podstawie, którego powstał "Komisarz Alex". Polską wersję oglądam tylko dlatego, że gra w nim śliczny pies, a ja cały czas tęsknie za moimi dwoma owczarkami niemieckimi, które już są za Tęczowym Mostem. Niestety nasza wersja jest troszkę słabsza. Dlaczego? Otóż za bardzo widać, że pies czeka na komendy. Oglądałam kilka odcinków oryginału i wtedy to zauważyłam. Tam pies robił wszystko "bo tak pomyślał", a komenda była sprytnie ukryta.
Znalezione obrazy dla zapytania tabu serial2. "Tabu" sezon: 1
Tom Hardy <3. W tym serialu przekonałam się do niego jako aktora. Naprawdę jest to rola stworzona dla niego i on idealnie do niej psuje. Ten serial ma klimat, ma fabułę i ma dobrze dobranych aktorów. Próbowałam oglądać TVN-owskie "Belle Epoque", gdzie początkowa fabuła był podobne "Tabu", ale zaprzestałam po czwartym odcinku. Cóż mogę powiedzieć: Paweł Małaszyński nie jest moim ulubionym aktorem, ale do tej roli kompletnie nie pasował. Na dodatek Magdalena Cielecka, którą mam wrażenie obsadzają już w każdej roli. Obecnie Chyłka i jeszcze "Ciemno, prawie noc" - dla mnie to za dużo i omijam te produkcje szerokim łukiem. "Tabu" Wam polecam, a ja sama czekam na drugi sezon od jakiś... dwóch lat.
Znalezione obrazy dla zapytania wataha serial3. "Wataha" sezony: 1, 2
Bardzo lubię przekonywać się, że polskie produkcje mogą dorównywać zagranicznym. Uważam, że właśnie takim serialem jest "Wataha". Dlaczego? Dobre zdjęcia i muzyka - to nasuwa mi się przede wszystkim, kiedy myślę o tym serialu. Również aktorzy - przede wszystkim nie są to osoby, które są publiczności ograne. Fabuła również jest dobrze skonstruowana, ale jest to serial, który trzeba oglądać z uwagą, bo bez tego idzie się pogubić.

Korzystając z okazji chciałabym Wam życzyć wszystkim spokojnych i rodzinnych Świąt Wielkanocnych, które spędzicie tak jak chcecie i że odpoczniecie w tym czasie. 
Wesołych Świąt, Lady Spark


5 komentarzy:

  1. Solidne kulturalne podsumowanie!
    Pięknych Świąt:)
    okularnicawkapciach.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mało filmów oglądam, a z seriali to już w ogóle zrezygnowałam. Nie ma czasu, żeby to wszystko pogodzić. Z wymienionych przez Ciebie pozycji znam tylko Jumanji i dobrze się przy nim bawiłam. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zachęciłaś mnie do tego "Tabu", muszę przy okazji zerknąć. A u nas w domu też tylko ja czytam książki (chociaż mój Luby czyta zdecydowanie dużo więcej niż ja, bo w pracy wręcz pochłania słowo pisane), ale i nie za dużo ogląda filmów...

    OdpowiedzUsuń
  4. O widzisz a ja uwielbiam Zombieland i zawsze włączam sobie na chandrę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Z filmów nie widziałam tylko ,,Do wszystkich chłopców, których kochałam". Aktualnie nie oglądam teraz seriali, mam mniej czasu i z wiekiem zauważyłam, że stałam się bardziej wybredna.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń